One.com: Webhoteller, anmeldelser og gennemgang
Siden 2002 har One.com leveret hostingløsninger til Danmark og resten af Europa. De blev stiftet under navnet B-one i 2002 og er siden vokset eksplosivt. I dag der har hostingfirmaet over 270 ansatte og er et af de største hostingselskaber i Europa.
Muligheder hos One.com
One.com har en række løsninger i billig hosting segmentet. Deres løsninger starter for under 20 kroner om måneden og op til 95 kroner om måneden for deres erhvervshosting. Generelt får man godt med plads og en CPU kraft som stiger eksponentielt afhængigt af pakkestørrelsen. Du får ubegrænset trafik, ubegrænset antal e-mailkonti, SSL-certifikat og meget mere.Hvis du har erfaring med One.com så vil vi meget gerne modtage en anmeldelse. Skriv om dine oplevelser, både positive og negative. Du kan finde vores anmeldelse funktion herunder.
Webhoteller hos One.com
- 1-klik installation: Ja
- E-mail: 50
- Support: E-mail / Chat
- Backup: Ja
- Plads: 50 gb
- Månedlig trafik: Ubegrænset GB
Pris pr. måned: 19,00,-
Stor besparelse det første år
Derefter 49,- pr. måned
Pris første år: 228,-
- 1-klik installation: Ja
- E-mail: Ubegrænset
- Support: E-mail / Chat
- Backup: Ja
- Plads: 100 gb
- Månedlig trafik: Ubegrænset GB
Pris pr. måned: 19,00,-
Stor besparelse det første år
Derefter 89,- pr. måned
Pris første år: 228,-
- 1-klik installation: Ja
- E-mail: Ubegrænset
- Support: E-mail / Chat
- Backup: Ja
- Plads: 200 gb
- Månedlig trafik: Ubegrænset GB
Pris pr. måned: 19,00,-
Stor besparelse det første år
Derefter 119,- pr. måned
Pris første år: 228,-
- 1-klik installation: Ja
- E-mail: Ubegrænset
- Support: E-mail / Chat
- Backup: Ja
- Plads: 500 gb
- Månedlig trafik: Ubegrænset GB
Pris pr. måned: 59,00,-
Stor besparelse det første år
Derefter 159,- pr. måned
Pris første år: 708,-
- 1-klik installation: Ja
- E-mail: Ubegrænset
- Support: E-mail / Chat
- Backup: Ja
- Plads: 750 gb
- Månedlig trafik: Ubegrænset GB
Pris pr. måned: 69,00,-
Stor besparelse det første år
Derefter 189,- pr. måned
Pris første år: 828,-
Anmeldelser af One.com
Virker, men er alt for dyrt til mit behov
Jeg har haft one.com i rigtigt mange år (husker ikke hvor mange, nok over 10 år), men de senere år er prisen simpelthen blevet for høj. Så nu takker jeg af.
Selvfede supportere uden nødvendige kompetencer
Virkelig ringe support med meget få faglige og nødvendige kompetencer. 9 ud af 10 spørgsmål kan de ikke svare på. Har fundet en del programfejl, som aldrig bliver rettet og/eller aldrig anerkendes som fejl. Inklusiv mystisk produktbestillinger man aldrig har foretaget, hvor man så skal kæmpe lange seje kampe for at få pengene retur – der kan være tale om flere tusinde kroner årligt. Også svært, at beskrive fejl til en supporter, der er på et børnehaveniveau. En enkelt one.com-medarbejder er så selvfed i sin “support”, at det er dråben for mig. Jeg flygter. Har ellers været med siden de hed b-one. Flytter alle domæner laaaaangt væk. De skal lige prøve, at gøre det svært at fjerne mine domæner, så kommer der nemlig advokat på sagen! Jeg finder mig ikke i mere!!! En stjerne til b-one, IKKE onecom!!!
Efter næsten 10 år med One har jeg fået nok!
Jeg købte serverplads/webhotel ved One i 2013, fordi de reklamerede med, at det var billigt.
Jeg gik dengang på en slags IT skole, hvor folk efterfølgende snakkede om, at One måske var ved at gå nedenom og hjem – hvilket jeg gik lidt i panik over, da jeg lige havde sat det hele op, lavet hjemmeside og betalt for et år på forskud – og jeg var på SU, så det var mange penge dengang.
Så jeg skrev på nogle it forums, om det var rigtigt, at One var ved at gå neden om og hjem – hvorefter jeg blev ringet op af One og truet med bøder, advokat og andre repressalier, hvis ikke jeg trak den udtalelse tilbage, da de mente det skadede deres firma, og nu var der flere, der troede, det var ved at gå nedenom og hjem !
Så gik jeg for alvor i panik – for havde ikke råd til advokat osv. – så jeg skrev på de forums igen, at One ikke var ved at gå nedom og hjem – men One var vist ikke helt tilfreds nok, men de “lod mig slippe denne gang”, da de godt kunne se, jeg ikke havde gjort det med vilje eller for at skade dem.
I nogle år var jeg egentlig ok tilfreds med One, på trods af denne oplevelse – de har nogle fejl på deres mail system, hvilket er ret træls, men jeg levede med det….
I 2018 lød regningen på 480 kr, og det samme i 2019 – men så i 2020 koster det pludselig 1.176 kr, i 2021 1.536 kr og her i 2022 lyder regningen på 1.860 kr !!!! For samme pakke – jeg jeg har intet ændret – de har bare lagt noget xtra på, hvor jeg hverken har bedt om eller ønsket !
Jeg har 3 sider i alt, hvorpå på 2 af dem er der ikke ret meget, og det er more or less standard sider, men den ene koster i 2022 1.632 kr, og den anden koster så 167 (for har lige oprettet den), men næste år kommer den nok også til at koster mig ca 2000 kr – dvs for 3 hjemmesider, hvoraf 2 af dem er ret standard, koster det mig om året 6.000 kr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Udover det, er deres service blevet forringet i sådan en grad, at man vel NÆPPE kan kalde det service !
Deres livechat fungerer ikke – hverken den danske eller den engelske, og hvordan man overhovedet kommer HEN til den live chat har jeg simpelthen ikke fundet ud af – for klikker man på de links, der er på deres egen hjemmeside, bliver man bare sendt i ring, og således kan man få en hel aften til at gå med, hvis man gerne vil have hjælp !
Så kan man skive til dem i stedet – men hvad hjælper det, når man får svar flere dage efter, man har siddet og flået sig i håret over en eller anden fejlkode eller hvis ens side er crachet pga en opdatering !?!?!
Så nu må det være nok – farvel One – tak for denne gang, vi ses nok aldrig igen !
Ringere med tiden, tilgengæld dyrere og så de røde flag...
Ringere med tiden, tilgengæld dyrere og så de røde flag…
Jeg har været kunde hos one.com siden 2007 (med forskellige hjemmesider) hvor jeg hoppede med på vognen om en hjemmeside til 10kr om måneden.
Gennem årene er det blevet ulideligt dyrt 777kr lød regningen på i år. Opdatering til PHP8. Jeg fik en meddelelse om at nu kom opdateringen om som alle de andre gange, hvor jeg så krydser fingre og håber på det bedste for min hjemmeside. Denne gang gik det ikke og min mangeårige reklamesøjle lå hen som var den ramt af et russisk missil. Intet at gøre, jeg kunne starte forfra. Tilsammen gjorde dette at jeg, endnu mere intenst, begyndte at kigge mig om efter alternativer.
1. Røde flag (17. April 2021): I min research kom jeg til at kigge på one.com hjemmesiden igen, uden at være logget ind. OG så til min overraskelse at man stadig kunne få en hjemmeside ok billigt (19kr). Så jeg tænkte naturligvis hvad i alverden jeg lavede hos dem som mangeårig kunde? Oooog begyndte at grave et spadestik dybere. Så efter en opringning fandt jeg ud af at de 19kr kun var en intropris, det første år og bagefter så 63,9kr. Dette stod ingen steder!!!
Men få dage efter min opringning og at jeg med GDPR i hånden krævede en kopi af optagelsen, stod der nu på forsiden af one.com de nødvendige data om intropriser og hvad det efterfølgende koster.
(Bemærk venligst her at dette kan også findes hos andre udbyder af webhoteller)
2. Røde flag (2. April 2022): Jeg flytter nameserver for mit domæne til en anden udbyder. Kort efter får jeg en mail fra one.com der lyder:
“…Hvis du med vilje har flyttet domænet væk fra One.com, og du ikke længere har tænkt dig at bruge dit webhotel, anbefaler vi, at du opsiger dit abonnement hos os. Besvar denne e-mail og anmod om et opsigelseslink, hvis du vil opsige abonnementet.”
Og det er lige her filmen knækker igen… For jeg har ikke tegnet noget abonnement… overhovedet. Jeg køber en service hos dem på årsbasis udregnet månedligt. Som jeg så kan vælge at genkøbe år efter år… Så efter min opfattelse forsøger one.com så at bondefange mig igennem et link?
Det pussige er at hvis man bruger lang nok tid på research, finder man følgende citater, gemt godt af vejen på deres hjemmeside:
“Vi gentegner automatisk dit abonnement 30 dage før udløbsdatoen*. På den måde kan vi sikre, at dit domæne bliver gentegnet i tide og at alle dine data er sikrede.”
Og længere nede på siden:
“*På grund af lovmæssige restriktioner fornyes abonnementer ikke automatisk for private kunder bosiddende i Danmark, Italien, Holland og Polen. Disse kunderne modtager i stedet et årligt tilbud om at forny deres abonnement hos os.”
Sjovt som de holder fast i ordet “abonnement”, særligt eftersom dette ikke fremgår af hverken deres forside (anno April 2022) eller i nogen af de køb jeg har gjort hos dem.
Summa summarum: Hvis du stadig er kunde hos dem, så gør som jeg, FLYGT!
I stedet bruger jeg nu hostingdk.net til 7,5kr om måneden…
Det lidt pudsige er at få dage efter at jeg postede ovenstående review på trustpilot, kontaktede one.com mig og tilbød, som plaster på såret at jeg kunne være hos dem igen til 9kr om måneden… et år og så igen betale over 60kr om måneden.
Hvor til jeg svarede at dette selvfølgeligt ikke ville give mening for mig, da jeg både var et billige sted og at jeg så skulle betale for to webhoteller, da jeg var flyttet.
Men det ser jo fint ud når kunde support tilbyder et eller andet som plaster på såret.
Alt for dyrt
Men virker nogenlunde.. Men til prisen er simply, nordicway, osv bedre.
Interessant prissætning; må ha’ for mange kunder
Prisstigninger gennem de sidste år gør one.com uinteressant for de, der har brug for meget lidt plads, lidt email og ellers ikke noget. Jeg checker ud af hotellet ved periodens slutning.
Ganske tilfreds
Forstår ikke alle de negative anmeldelser. Har været kunde i 5 år og har ikke oplevet noget decideret negativt.
Kunde siden B-one
Har haft webhotel hos dem siden de hed B-one, har aldrig haft problemer med dem, hverken betalings eller kundeservice mæssigt, eneste grund til at de ikke får 5 stjerner er fordi jeg syntes prisen er blevet lidt høj.
Voldsomme prisstigninger
Hold dig fra one.com, det er et fup firma med voldsomme prisstigninger.
Tilfreds kunde (Ja de findes)
Har ikke oplevet nogle problemer hos one – Eller b-one? (Har været kunde i 10 år)
Ja, de har da været nede enkelte gange, men det er alle hosts. Priserne er stadig fine. Det er klart at alle webhoteller stiger i pris over tid.
Det er velfungerende hosting
JA priserne er lidt høje efterhånden, men når jeg ser på konkurrenterne, så er det en udvikling som alle selskaber går igennem.
Aldrig er jeg blevet snydt så meget
De kontakter dig ikke tilbage, sender dig blot faktura når du er i RKI, og tager flere måneder at komme i kontakt med dem om opsigelse af abonoment.
Aldrig igen og ønsker det ikke for nogen anden !
Orker ik mer
Hvad kan jeg sige… hvis du vil have nogen form for kundeservice, så er det ikke one.com du skal bruge.
Jeg har været kunde de sidste 20 år, og det er de sidste 2-3 år blevet så dårligt at jeg nu må ud og finde mig en anden udbyder.
Skuffende.
Fuldstændig uacceptabel stigning i pris
One.com har lavet en fuldstændig uacceptabel stigning i pris på deres pakker, armen om på ryggen og måske betale for noget som man ikke skal bruge.
dårlig service lang ventetid i chat på svar når der er stillet spørgsmål det kan godt være at man har fjernet personale så
service forringet priserne har taget en himmelflugt her i 2020.
No Title
service er blevet væsentlig forringet har været one.com kunde i 9 år priserne har taget en himmelflugt. så måske er det på tide at se sig om efter andet webhotel
Stor prisstining og dårligere produkt
Priserne er steget voldsomt, samtidig at produktet er blevet dårligere. Spamfilter vildt upræcis og kan ikke justere det uden at betale ekstra.
one.com har i 2020 foretaget ændringer i løsninger med prisstigning fra 228,00 til 531,00 dkr. p.a
Spamfilter er blevet dårligere, deres support er blevet dårlig, så med en 233% prisstigning, er det efter over 14 år tid til at sige farvel til one.com
Derfor har jeg valgt at flytte alle domæner til en anden udbyder.
I årevis har man måtte kigge langt efter SPF, DKIM, DMARC
Det har været 4-5 stjerner, men med seneste ændring i services og deres påstand om at de ændre pakkerne efter “kundernes ønske” hvor jeg så åbenbart ikke er kunde med mange domæner og kunde i årti – giver prisstigningen og de muligheder man har ikke den ønskede værdi.
Der er gået YouSee / TDC og kapitalinvestor i deres priser og politik. Sælg billige produkter og få mange kunder, når der er mange kunder sælg til kapital fonde, herefter skruer man så prisen op til over det dobbelte og laver nye “pakker”: Hmm regeringen har lige lavet indgreb over for boligspekulanter, der gør det samme bondefangeri.
Da godt at man kan finde andre der tilbyder webhotel og mail.. bare de ikke også bliver købt og ændre deres priser.
Prisudvikling på One.Com siden 2017
Jeg er umådelig skuffet over One,.. efter 17 år må jeg sige farvel.
Pris 2017 336 kroner, pris 2018 359 kroner en 6% stigning, Pris 2019 428 kroner 19% stigning og så nu for 2020 595 kroner altså en 39% stigning, det er jo helt i hegnet.
Elendig service
Ikke fungerende opdateringer af hjemmeside. Kan ikke have tiltro til firmaet efter længere tids forsøg på at se opdateringer.
Syntes de er gode nok
Ja one driver stordrift og ja hos one får du ikke verdens hurtigste servere. Men til prisen er one altså en god hostingudbyder. Jeg har aldrig haft nogen større problemer og hoster efterhånden en lang række websites der (10+).
Forudbetales ikke til tiden, ryger du direkte til inkasso
Efter 15 år som kunde og en del flytte rod, når et regning ikke frem i posten og ligger ubetalt i nogle måneder. Webhotellet kører hele tiden så vi bemærker intet. I det stille har One.com sendt os til inkasso hos Intrum, hvilket medførte en ekstra regning på 350 % i gebyrer. One.com har hele to tlf. numre til os og gad ikke engang forsøge at ringe os op og høre om der var noget galt, siden de for første gang i 15 år ikke fik forudbetaling. Imponerende dårlig og hårdhændet behandling efter så mange år som trofast kunde.
Der er tale om en næsten anonym html side, så vi har aldrig brugt supporten på dette webhotel og ved derfor heller ikke hvordan det er med alt det tekniske.
Bedre end beskrevet
Har ingen problemer. Fin performance lave priser.
opsigelse
One com bliver ved med at sende mig fakturaer for et domæne som er ophørt for flere år siden. Min mulighed for at kontakte dem, det er via en formular der binder mig til yderligere abonnement, så det vil jeg ikke.
Opsiger abonnement men regning komme alligevel
Selv om har opsagt abonnement men kom flere regning og så betalt jeg men den slut ikke og kom med flere regning. Abonnent stop aldrig.
Dårlig platform med mange systemfejl - og elendig kundeservice
One.com har rigtigt mange systemfejl på deres platform. Det kan koste dig dyrt at opbygge dit site på deres platform. I skrivende sund har kundesupport erkendt, at de har en fejl, når man forsøger at gemme tilføjelser eller ændringer til sit site. Ofte får man en fejl meddelelse om at man “IKKE kan gemme sine ændringer – og hvis problemet fortsætter, så skal man kontakte kundeservice”. Kundeservice meddeler så, at de kender til problemet og vil gøre noget ved det i en opdatering…. men de kan ikke sige hvornår, eller give en tidshorisont. I den mellemliggende periode, hvor deres site så IKKE virker, kan man ikke få rabat på sit abonnement, eller kompenseres på andre måder. I mine øjne utrolig dårligt kundeservice og strategi… og hvis man ser næremere på det, er det ikke helt efter bogen. Så HOLD DIG LANGT VÆK FRA ONE.COM – det giver kun problemer. I øvrigt er de også kendt for at sende mærkelige fakturaer til deres kunder… fakturaer på ydelser, som man ikke har købt hos dem. Skal hilse og sige at det kan tage lang tid og mange anstrengelser hos deres support at få krediteret disse mystiske fakturaer.
Glad
Er fint tilfreds. Har aldrig haft de store problemer og min hjemmeside kører rigtig fint / hurtigt.
De er ok
Til prisen… Men jeg syntes man får lidt mere andre steder. Jeg har generelt haft fine oplevelser med One, men jeg vil nok hellere anbefale Simply og måske Webhosting. Har flyttet mine sites væk fra One, men det har ikke været pga. dårlige oplevelser, for jeg syntes hastighed og oppetid har været fint nok til prisen. Der er bare bedre løsninger derude.